Details-besvikelsen men kärleken till Bravissimo

Det är inte ofta jag blir så besviken så att jag faktiskt vill skriva av mig om det men det hände idag inne på Details i stan. De lovar på sin hemsida att de ska ha stora storlekar och något för alla. Kyss mig i *piiiip* för det.
 
Jag kommer in i butiken och letar snabbt upp den Freya BH som jag förr köpt online. Med vetskapen om att den finns i min storlek börjar jag kolla i genom utbudet men hittar den inte.
– Ursäkta kan jag få fråga en sak, frågar jag snällt hon som jobbar. Jag får ett kyligt javisst och jag ställer min fråga; finns denna i I-kupa? 
– Nej, det gör den inte får jag lite snäsigt tillbaka.
– Nähe, okej men har du kanske en annan bh i min storlek och vadderad?
Hon rycker fram en hiskligt ful genomskinlig sak som redan ser använd ut.
– Den här har jag i stora kupor, men inte i din omkrets.
Efter den korta stunden ger jag upp. Jag känner mig så illa bemött så att jag nästan skakar och väldigt ledsen då jag verkligen ville köpa en ny idag. 
Väl hemma igen plockar jag upp datorn, knappar snabbt in på bravissimo.com som är en engelska bh-sida som riktar in sig på kvinnor med lite större behag. Hittar min Freya-bh och ser glatt att den kostar hälften av vad de skulle tagit för den inne på Details. Jag beställer två bh:ar, tackar glatt för frakten på 60 kronor och känner mig nöjd. Visst, jag får nu vänta ungefär en vecka på min beställning men hellre det än att köpa något i en butik med dålig personal till dubbla priset. 
 
Nej tack Details, er besöker jag inte igen! 
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *