Köpvillkor

Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar på Stellasina AB (https://littlestarjenny.se/stellasina/). Köpvillkoren innefattar priser, betalning, frakt & leverans, returer samt ångerrätt, byten och reklamation. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.

Priser

Alla priser som anges på vår hemsida är inklusive 25% moms.

Betalning & personuppgifter

Du har tre betalningsalternativ att välja mellan:

1. Direktbetalning
Du betalar med din Internetbank (BACS). Ingen leverans sker förän vi kan se att betalningen kommit in på vårt konto.

2. PayPal
Du följer paypals anvisningar efter att du godkänt köpet. För att betala via Paypal krävs att du har ett konto hos dem.

Personuppgifter
Alla kortuppgifter och information för direktbetalning hanteras enligt gällande krav på säkerhetsstandard. Personuppgifter skyddas från externt intrång och lagras enligt bestämmelserna i PUL. I och med att beställning sker så godkänner du att vi använder uppgifterna i den mån som det krävs för att vi ska kunna leverera dina varor samt erbjuda dig kundtjänst.

Leverans & fraktkostnad

Leverans sker 1-4 dagar efter att beställningen är mottagen om inget annat anges. Om en vara inte kan levereras enligt våra villkor kommer du att kontaktas och du har då möjlighet att häva köpet utan kostnad.

Alla beställningar skickas med PostNord och leveransen går att följa via deras app eller hemsida. Vi ansvarar inte för dröjsmål som orsakats av transportören.
Vi har en fast fraktkostnad på 39 kr.

Paket som inte hämtas ut

För alla paket som inte lösts ut från utlämningsställe debiteras kunden en avgift på 200 kr, som motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering.
Detsamma gäller om det angivits en felaktig adress och varan returneras.

Ångerrätt, retur och byten

Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Ångerköp inom 14 dagar gäller endast beställningar som skickas inom Sverige. Intimprodukter är undantagna från denna lagstadgade rätt. Underkläder är intimprodukter vilket innebär att vi enligt lag inte har skyldighet att ta tillbaka underkläder. Vi vill dock erbjuda möjlighet att returnera och byta ändå men då med specifika krav på varors tillstånd och returavgifter, dessa beskrivs nedan.

Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan storlek. Vi tar inte ut något avgift för byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss. Byte till andra varor behandlas som ny beställning. Om korrekt storlek inte finns tillgänglig får du byta mot en annan vara. Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna.

Om mottagningsdatum ej kan bevisas gäller datumstämpel på försändelsen plus 3 arbetsdagar.

Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift. Du står också för alla egna fraktavgifter, dvs när du skickar tillbaka till oss.

Vid retur av beställningar på minst 1500kr tillkommer 66 kr för frakt som är den genomsnittliga, faktiska fraktkostnaden. Om du beställer för minst 1500kr men returnerar en del av beställningen så att produktkostanden för de varor du behåller understiger 1500kr så kommer du att debiteras 66kr för frakt.

Vid byte eller retur står du för transportrisken, dvs du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (t.ex. PostNord). Använd medskickad returetikett!

Om vi har skickat fel vara så står vi för alla omkostnader.

Retursedel

Fylla alltid i och skicka med vår retursedel som du kan hitta i paketet.

Krav på varors tillstånd vid retur eller byte

Vi har krav på varors tillstånd vid retur eller byten. Kraven syftar till att garantera minst samma säkerhet på att du som kund får en oanvänd vara som när du handlar i en fysisk butik.

För att retur eller byte ska godkännas ställs följande krav på en varas tillstånd:

  • Varan måste vara i sin helhet så som den skickades till dig. Alla de ingående delar måste vara med, inklusive förpackningar och eventuella tillbehör (t.ex. galgar).
  • Varan får inte ha brukats och måste vara fri från smuts, hudflagor, damm, smink, hår, parfym eller andra främmande lukter.
  • Produktlappar, plomberingar och andra etiketter måste sitta kvar på varan. Varans förpackning får inte vara väsentligt skadad.

Behandling av returer och byten

Normalt behandlas returer och byten inom 10 dagar efter mottagande.

Återbetalning

Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar, som är den maximala tiden enligt lag. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Om du häver ditt köp så sker återbetalning inom 30 dagar från att du har meddelat oss om att du vill häva ditt köp. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid.

Reklamation

Alla varor vi skickar ska vara felfria vid leveransen. Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på jenny.noren@littlestarjenny.se. Alla reklamationer måste ske inom inom 14 dagar. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är korrekt hanterad och omodifierad. Varan får inte vara väsentligt brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns. Om reklamation godkänns står vi för alla frakter. Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till dig.

Tillbaka till toppen